Veelgestelde vragen

Handige weetjes

  • 1. Hoeveel glazen heb ik nodig bij een receptie?
    Wanneer u geen gelegenheid heeft glaswerk tussendoor te spoelen, adviseren wij drie glazen per persoon, per uur te huren. Als u wel glaswerk kunt spoelen zijn drie glazen per persoon voor de duur van uw gehele receptie voldoende.
  • 2. Hoe dek ik de tafel voor een diner?

    Als u de tafel op klassieke wijze wilt dekken, zijn daar een aantal spelregels aan verbonden.

    1.  Maak, om te beginnen, een keuze uit het tafellinnen dat u wilt gebruiken. Het gebruik van een tafelmolton, zorgt ervoor dat uw linnen strakker op de tafel ligt, het voorkomt verschuiven van het linnen en dempt het geluid. U kunt een dinertafelrok gebruiken, die de onderzijde van de tafel afrokt.

    2.  Zet vervolgens bij alle plaatsen een onderbord op tafel. Van het onderbord wordt niet gegeten. Dit dient als “een aangeklede plek” waarop de gerechten worden geplaatst. In ons assortiment vindt u een rieten onderbord.

    3.  Het bestek dat u gebruikt bij de verschillende gangen legt u in volgorde van gebruik naast het onderbord. Het voorgerechtbestek aan de buitenzijde en het hoofdgerechtbestek aan de binnenzijde. We adviseren bij meer dan vier gerechten niet al het bestek vooraf te dekken; u kunt dan beter tussen de gangen opnieuw bestek indekken.

    4.  Als u dessertbestek wilt dekken, is de aangewezen plek hiervoor boven het bord. Als u hier bijvoorbeeld een vorkje en lepeltje gebruikt, wijst het heft van het vorkje naar links en het heft van het lepeltje naar rechts, naar de hand die het gebruikt.
    Voor een amuse wordt geen bestek gedekt. Binnen ons assortiment is hiervoor speciaal bestek beschikbaar.

    5.  Als u een sideplate gebruikt, hoort deze links van het onderbord te worden gezet. Leg een klein mesje op de sideplate.

    6.  Uitgaande van een diner waarbij witte wijn, rode wijn en water wordt geserveerd, kunt u ervoor kiezen drie formaten wijnglazen te gebruiken. Het grootste glas is het waterglas, het kleinste glas gebruikt u voor de witte wijn. De glazen worden rechts boven het bord geplaatst, waarbij het kleine glas het dichtst bij het bord wordt geplaatst.

    7.  Het servet kunt u op het onderbord plaatsen of legt u rechts naast het bestek. Volgens de etiquette wordt een servet niet 'creatief' gevouwen.

    8.  Kandelaars en bloemdecoraties kunnen hinderlijke obstakels zijn. Kiest u daarom kandelaars waar u óf overheen kunt kijken, óf juist onderdoor kunt kijken. U vindt in ons assortiment een uitgebreide keuze in kandelaars.

    9.  Boter, zout & peper, water en champagne- of wijnkoelers kunnen bij aanvang van het diner reeds op tafel staan. Plaats uitsluitend op de momenten dat er gerookt mag worden asbakken.

  • 3. Hoeveel gasten gaan aan een tafel?

    Uitgaande van stoelen zonder armleuning:

    1.  Ronde klaptafel ø 120 cm   6 gasten    tafellinnen 180 x 180cm

    2.  Ronde klaptafel ø 150 cm   8 gasten    tafellinnen  200 x 200cm

    3.  Ronde klaptafel ø 180 cm   10 gasten  tafellinnen  225 x 225cm

    4.  Half rond klaptafel 160 x 80 cm  4 gasten  tafellinnen  180 x 180cm

    5.  Rechthoekige klaptafel 200 x 80 cm   6 gasten  (aan de lange zijde 3)   tafellinnen 270 x 140cm

    6.  Rechthoekige klaptafel 160 x 80 cm   4  gasten  (aan de lange zijde 2)  tafellinnen 270 x 140cm

    7.  Vierkante tafel 80 x 80 cm  2 gasten (weerszijde 2)   tafellinnen 110 x 110cm

    Wij gaan er bij een tafel van 80 cm breedte niet vanuit dat iemand aan de kopzijde van de tafel zit. Dit is wel mogelijk, maar houdt u dan, in verband met de ruimte op de tafel, rekening met het formaat van uw borden.  Tafellinnen en servetten zijn door ons leverbaar in de kleuren wit en champagne. Voor de teaktafels zijn witte tafellopers (50 x 120 cm) in ons assortiment aanwezig. Het gebruik van een tafelmolton, zorgt ervoor dat uw linnen strakker op de tafel ligt, het voorkomt verschuiven van het linnen en werkt geluid dempend. Tafelrokken zijn er in de kleuren wit, champagne, bordeauxrood, blauw.

  • 4. Hoe wordt het transport geregeld?

    Wij bezorgen in heel Nederland op de door u gewenste locatie. Geef in uw orderaanvraag altijd duidelijk het afleveradres aan, dan ontvangt u in uw bevestiging de transportkosten die wij voor het bezorgen en ophalen in rekening brengen. Wij leveren standaard op de begane grond, aan de voordeur. Op- en afbouw, inrichting van een zaal of intern transport van het gehuurde kan Van der Kroft’s Party Rental ook voor u verzorgen, hiervoor rekenen wij een uurtarief. Wij zijn op werkdagen geopend van 08.00uur tot 16.30uur. Maatwerk kunnen wij buiten deze openstelling in overleg leveren.

  • 5. Moet ik de materialen schoon terugbrengen?
    Tegen betaling van EUR 0,08 per artikel (servies, bestek en glaswerk) verzorgt Van der Kroft Party Rental voor u de schoonmaak. Als u géén extra kosten wilt, dient u de goederen schoon, in de oorspronkelijke verpakking, dus gesorteerd, te retourneren. Voor grotere artikelen zoals koelkasten, grote kandelaren, friteuses en BBQ's rekenen wij EUR 2,50 of EUR 5,00 per artikel.
Herkenbaar beter. Altijd persoonlijk.
Blijf op de hoogte
Divide